مدیریت سفارشات و محصولات در فروشگاه اینترنتی

در آموزش قبل در مورد ارسال محصولات در فروشگاه اینترنتی ایران دایرکت صحبت کردیم. در این آموزش مدیریت سفارشات و محصولات در فروشگاه اینترنتی را مرور می کنیم.

مدیریت محصولات فروشگاه اینترنتی

برای یادگیری آسان تر شما یک محصول آزمایشی با کاربر آزمایشی ارسال کرده ایم. در این صفحه تمام محصولات ارسالی شما نمایش داده می شود. که احتیاجی به توضیح خاصی نیست مگر بخش قیمت ، درآمد و وضعیت که همانطور که مشاهده می کنید. بدلیل فعال شدن بسته اشتراک رایگان مبلغ 5000 تومان از دریافی این کاربر کسر شده و در وضعیت در انتظار بررسی قرار دارد. شما می توانید با ارسال مدارک شناسایی امکانات خود را افزایش داده و بدون نیاز به تایید ناظران سایت محصولات جدید خود را ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس قوانین تجارت الکترونیک- پلیس سایبری مراجعه نمایید.

مدیریت محصولات فروشگاه اینترنتی

مدیریت سفارشات در فروشگاه اینترنتی

در این بخش از آموزش مدیریت سفارشات و محصولات در فروشگاه اینترنتی بحث سفارشات را مرور می کنیم. پس از تایید محصول توسط ناظران و نمایش محصول در صفحه فروشگاه شما با تکمیل فرایند خرید توسط کاربر سفارش انجام شده در بخش سفارشات پیشخوان فروشگاه نشان داده می شود.

 

مدیریت سفارشات در فروشگاه اینترنتی

 

مشاهده جزئیات سفارش انجام شده

در بخش سفارشات تمام فروش های انجام شده بصورت کامل برای شما نمایش داده می شود. برای مشاهده ریز سفارش در پایان سطر سفارش از بخش عملیات گزینه مشاهده را انتخاب کنید. در این جزئیات فراوانی وجود دارد. در سمت چپ صفحه کادر “یاداشت سفارشات” نوع پرداخت مشخص می شود .در اینجا پرداخت زمان تحویل انتخاب شده است.

مشاهده جزئیات سفارش انجام شده

 

تکمیل بخش یاداشت ها و تکمیل سفارش

شما باید با انجام هر مرحله از سفارش یادداشت مناسب مرحله را قرار دهید. برای مثال اگر سفارش آماده ارسال است در بخش یاداشت بنویسید. تا مشتری از فرایند ارسال سفارش با خبر باشد. می توانید از این  نمونه ها استفاده کنید:

  1. سفارش در حال آماده سازی است.
  2. سفارش از طریق پست ارسال شده است.(با انواع روش ها تغییر خواهد کرد)
  3. کد رهگیری مرسوله شما.

پس از تحویل کالا به مشتری مبلغ را دریافت و در نهایت در بخش سفارشات از بخش عملیات گزینه تکمیل را انتخاب کنید. یا این انتخاب سفارش به حالت تکمیل شده تغییر خواهد کرد.

پایان آموزش مدیریت سفارشات و محصولات در فروشگاه اینترنتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *